16-01-2019, Saat: 13:39
(21-04-2017, Saat: 14:36)OralElmas teşekkürler paylaşım için Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
Eğitim 7 bölümden oluşacaktır.
Bölüm 1. Bahsi geçen konumların tanımları.
Bölüm 2. Gemi üzerindeki sorumluluklar.
Bölüm 3. Yağ Kayıt Defteri'ne kaydedilecek içerikler.
Bölüm 4. Genel Açıklamalar
Bölüm 5. Yanlış Yazılan Hususların Listesi
Bölüm 6. Yazılması Gerekli Maddelerin Listesi
Bölüm 7. Kayıt İçerikleri ve Örnekler
Bölüm 1. Bahsi geçen konumların tanımları
Yağ: MARPOL ANEX II'de belirtilen petrokimya ürünleri hariç ham petrol, fuel oil, slaç, artık yağ, yağ adı altında rafine çıkışlı ürünler; yağ (oil) olarak bahsedilecektir.
Oil System: Bu sunum içinde anılan ve gemiye alınan, gemiden çıkarılan, basılan, gemi içinde kullanılan ve miktarı ölçülüp kayıt edilebilen (cargo oil, engine oil, ) gibi adlandırılan yağların kullanıldığı veya kullanıldığı veya tüketildiği sistemler.
Oil Residues: Kullanılan artı,k hidrokarbon orjinli likitlerle karışık akışkanlar, makine sistemlerindeki sızıntılardan kaynaklanan akışkanlar, makinede kullanılarak atık haline gelen akışkanlar, bunker veya kargo tanklarından sediment halinde biriken tortular ve klarifier/prufier işlemleri artıkları oil residues ismi altında anılacak.
Sludge: Yarı katı yağ artığıdır. Pompa ile basılabilme olanağı vardır ve içinde katı ve bulunur.
Bilge Water: Şaft boğazlarından, pompa salmastra boğazlarından sızan sular, sitim devresi dreynlerinden taşan sular, kazan dreynlerinden sızan sular ve sıcaklık değişi nedeni ile metal aksamdaki terleme ve yoğuşma sularının gemi sintinesinde toplaması ile oluşan birikimi sintine suyu adı verilir.
Transfer: Bu eğitim içinde yer alan bir tabir, akışkanların bir yerden diğer bir yere pompa vasıtası ile veya pompa olmadan taşınmasına verilen isim olarak kullanılmıştır.
Secat: (Shipboard Effluent Control and Treatment) Çeşitli atıklar (yağ ile karışmış veya karışmamış su, kurum vs.) belirtilen tankarda toplanırlar ve farklı şekilde işleme tabi tutulurlar. Bu şekilde gemide biriken atıklar ve uygun şekilde minimize edilmiş olur.
Smaller Oil Quantities: Tankteki iskandil miktarı etkilemeyecek kadar az miktarda yağlar, yağ kayıt defterine kayıt edilmez ancak tank iskandil defterine yazılmalıdır.
![]()
Corrective Remak: Yapılan dahili ve harici denetlerde yağ kayıt defterine cod I'da yapılan kayıtlarda sonradan ciddi problemler yaratan çelişkiler tespit edilmektedir. Bu yanlışlıklar yağ kayıt defterine boş satırlara düzeltilerek ve doğru bilgiler girilerek giderilmelidir. eğer bu hatalı husus denet esnasında tespit edilmiş ise bu husus düzeltilerek derhal işlenmeldir. Eğer ROB baştan aşağı hatalı doldurulmuş ise yağ kayıt defteri baştan yenilenmelidir.
Bölüm 2. Gemi üzerindeki sorumluluklar
Eğitim Sonu
Not: Aynı zamanda gemide de yararlanmanız için içeriğin aynısı word dosyası olarak ek'tedir.